HTML

I n d e p V i s u a l

Mi is az IndepVisual? Elsősorban néhány fiatal fotós, filmes és grafikus ad-hoc jellegű tömörülése, hogy az egyetem utáni életben, friss tudásukat közösen kamatoztatva szabadidejüket a független filmezésnek, fotográfiának és egyéb vizuális kreatívkodásnak szenteljék. Ez a blog az elsődleges publikálási felületünk, de ezek mellett szeretnénk olyan tartalmakat is megjelentetni, melyeket valamilyen oknál fogva megosztásra érdemesnek tartunk.

Szocializálódunk



Filmezünk

2012.04.05. 08:46 Peter-N

Graffiti a temetőben

Címkék: repülő festmény art street művészet graffiti arizona sivatag temető malév festés repülőgép roncs

Arizona állam sok mindenről híres és nevezetes, de a repülés szerelmesei bizonyára ismerik azt az arcát, mely tömegével falja a leselejtezett gépmadarakat. Az állam klímája alkalmassá teszi, hogy repülőgép temetőket hozzanak létre a sivatagban.


Be kell vallanom rettenetesen gyűlölöm és megvetem az utcán a falra fújt graffiti alkotásokat, melyeknek ráadásul az eseteket majdnem száz százalékában semmi köze a street arthoz. De azért el kell ismerni, hogy egyesek egy festékszóróval illetve más festő eszközökkel rendkívül szép alkotásokat képesek létrehozni, ám ők általában nem mások vagyontárgyait rongálnak vele. Arizona államban több repülőgép temető is helyet foglal (például az a Goodyear telep ahova a MALÉV Boeing 737-es gépeit is szállították). A jelen posztunk témája azonban a U.S. Air Force, az USA légierejének saját temetője, ahol 4.400 repülőgépnél is többet tárolnak.

Itt kaptak engedélyt graffiti művészek (igen, az igaziak, nem a zugfirkászok), hogy a már használaton kívüli, donornak sem alkalmas gépek testére fessenek. Az alkotások a "szimplán szép" kategóriától a "gordiuszi módon bonyolult" fokozatig terjednek.

 Forrás: DailyMail

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://indepvisual.blog.hu/api/trackback/id/tr894364024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Asakura Hao 2012.04.05. 21:12:49

@antisocialnetwork: Ja. Senki sem tiszteli a tekintélyüket. LOL

Sztem qrva jó ötlet.

Martian (törölt) 2012.04.05. 23:50:01

A légitársaságok közötti versenyben lesznek még ennél extrább festéső gépek is forgalomban.
És akkor még ott van a Flight666... :)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.04.06. 06:51:30

NIncs ezzel semmi baj.
Nagyszerű gépek, de mindennek lejár az ideje egyszer - szerintem ötletes ez a grafittizés.
Legalább az útjuk utolsó állomásán már humánusabb felhasználásuk lesz.
A szomorú inkább az - és ez mutatja, mennyire eltorzult a világ működése - hogy az olyan fiatal, még teljesen jó állapotú gépek, mint a MALÉV madarai is a temetőbe kerülnek pusztán financiális okból, holott még bőven repülhetnének.
Elég fura, hogy szétaprítani jobban megéri őket, mint használni ezeket nagy értékű, jól megépített, korszerű gépeket...

Mad Mind 2012.04.06. 09:39:32

Az ötlet jó, de a kivitelezésnél nem ártana valami minimális elvárás. A legtöbb gépet csak undorítóra pingálták, minden logika és szépérzék nélkül.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.04.06. 15:31:40

@Peter-N: De megint ott tartunk, hogy ez financiális szempont elsősorban.
Múszakilag a gépeknek semmi bajuk, nem? Biztonságosan lehetne meg hosszű évekig velük repülni.
Én ebből a szempontból nézem, rengeteg munka, mérnöki teljesítmény van bennük és a funkciójukat most is teljes mértékben be tudják tölteni. Ezért számomra pazarlásnak érződik gyakirlatilag szemétbe dobni őket, bár mostanában a múszaki fejlődés egyre inkább az ilyen egyszerhasználatos irányba halad, vedd meg, használd 1-2 évig és dobd ki, hogy újat vegyél... szint alig van olyan múszaki termék, amit úgy építenének, hogy hosszú távra használják.
Ha én lennék a tervezőjük, készítőjük, eléggé frusztrálna, hogy egy még jól működő gépet kiselejteznek.
Bocs az offtopic-ért.

Peter-N · http://indepvisual.blog.hu 2012.04.06. 16:31:36

@Boston2: Nem kerülnek a szemétre a MALÉV gépek (és más légitársaságok hasonló gépei sem). Alkatrészeik ugyan olyan típusok modernebb variánsaira kerülnek át (akár az újonnan építettekbe, akár a felújítottakba). Az egy baromi nagy tévhit, hogy ott fognak állni amíg meg nem eszi őket a rozsda.

Továbbra sem értem mi ebben a pazarlás. A pazarlás pont az, hogy ilyen repülőket még mindig komplett flottákban reptetnek, hatalmas mértékben hozzátéve a káros anyag kibocsátáshoz és nagyságrendekkel több tonna üzemanyagot égetnek el, mint a modernebb típusok.

Nekem az újrahasznosításról sok minden eszembe jut, csak a pazarlás szó nem.

JSHannibal 2012.04.07. 23:35:56

A színes madártoll-utánzat tetszik, de ezek az idióta irka-firkák egyáltalán nem. Az előbbi némileg megpróbál beleilleszkedni a természetbe szerintem,az utóbbi meg egy rakás rozsdahalommá minősül át az én nézetemben :-\
Megjegyzem: szeretem a repülőgépeket.

Twilight-addenda · http://twilight-addenda.blogspot.com 2012.04.08. 10:07:29

@Peter-N:

Egyetértek Veled, de!!!

Azt az egy tételt te magad sem hiheted el, hogy egy vadi újonnan épülő gépbe, használt alkatrészt építenek be! Maximum úgy, hogy előtte beolvasztják és újra alkatrészt csinálnak belőle. A javítás, karbantartás már más tészta. A repülőgépes bontott alkatrészek nem a falusi autóbontó szintjén vannak kiszerelve és átvizsgálva(szerintem, ha nagyon akarnák óra-percre meg tudnák mondani egy-egy darab élettörténetét). Javításnál már inkább hihető, hogy egy már gyártásból kivont madárhoz, adott esetben, ilyen jó, száraz körülmények közt "tartott" alkatrészeket használnak.

Üdv!

ui.: Amúgy ötletes az egész. De a OX firkás DC-3-as nekem sem tetszik, a többi viszont, nagyjából ott van.